חוק 1 - חגורת בטיחות

חוק 1 - חגורת בטיחות

איך משנים מציאות?

אם נאמץ לעצמנו כל פעם משהו אחד, לאט לאט נשנה את המציאות.

בשנת 2001 הכריז האו"ם בשיתוף עם ה-FIA (הפדרציה הבינלאומית למכוניות - ספורט מוטורי, בטיחות וקיימות) על עשור הבטיחות בדרכים. עשור שבראש מעייניו ניצב נושא הבטיחות בדרכים ושנגד עיניו ניצבת המטרה להפחית משמעותית את מספר תאונות הדרכים ולמנוע פגיעות בגוף ובנפש לכלל משתמשי הדרך.

תחת הסיסמה "Action for Road Safety" יצאה הפדרציה בקמפיין עולמי להעלאת המודעות בקרב כלל אוכלוסיית משתמשי הדרך בעולם.

כחלק מהקמפיין נוסחו עשרת ההתחייבויות הבסיסיות שכל נהג ורוכב צריכים לקחת על עצמם כדי לקדם את הבטיחות מן הפן האישי.

כל פעם נביא בפניכם כלל אחר.

אם נאמץ לעצמנו כל פעם משהו אחד, לאט לאט נשנה את המציאות.

חוק זה"ב מספר אחד של הפדרציה – "אני רוצה להיות בטוח בדרכים. אני מתחייב לחגורת את חגורת הבטיחות – כל הנוסעים ברכבי הם באחריותי"

כל שנה נהרגים בממוצע 44 נוסעים שלא היו חגורים בחגורות בטיחות בעת שהתרחשה תאונת דרכים. 44 הרוגים המהווים כמעט 10 אחוזים מכלל ההרוגים בכבישים. מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בין השנים 2010-2003 נהרגו לא יותר מ-350 נוסעים שלא היו חגורים בחגורות בטיחות.

מתוך הנתונים הללו, מדאיגה במיוחד השורה המתייחסת לילדים: 45 מתוך אותם נוסעים שלא היו חגורים שלא היו חגורים (או רתומים למושב בטיחות) היו ילדים עד גיל 14!

הידעתם ?
  • חגורת הבטיחות עשויה מחומר הנקרא טרילן, חומר העמיד מפני קריעה במקרה התנגדות חזקה.
  • החגורה מגנה עלינו בזמן תאונה מפני פגיעה חזקה בכרית האוויר, בשמשות או הזרקות מהרכב. *לחגורה יש 3 נקודות חיבור – שתיים התומכות באגן ואחת התומכת באזור החזה.
  • קליק אחד של רתימת החגורה מעלה את רמת הבטיחות במהלך הנסיעה – גם מאחור.
                            
זיכרו – חובה! הקלקה לפני התחלת הנסיעה !

נסיעה בטוחה!